МЕТОДЪТ ДИЕТА ESSENTIAL DIET

Днес затлъстяването е здравен проблем. Едно от последните Световни изследвания на заболяванията, свързани със затлъстяването показва, че е налице шокиращо повишаване на честотата на затлъстяване и наднормено тегло по целия свят. Това е валидно както за възрастните, така и за децата, където се отбелязва скок от 47% през последните 33 години. Броят на лицата с наднормено тегло и затлъстяване се е увеличил от 857 милиона през 1980 г. на 2,1 милиарда през 2013 г. До момента нито една държава не е успяла да овладее този проблем.

Затлъстяването е не само естетичен проблем. Затлъстяване увеличава риска и от други заболявания като диабет тип 2, хипертония, хиперлипидемия и сънна апнея, като тези заболявания се срещат до 3 пъти по-често при хора с наднормено тегло. При тях често се наблюдават и сърдечносъдови заболявания, артрит и подагра.

Следователно целта за постигане на едно подходящо за теб тегло значително ще предопредели твоето актуално и бъдещо здравословно състояние.

Затлъстяването се диагностицира при индекс на телесна маса равна или по-голяма от 30 кг/м2.
Различават се два типа мазнини в организма „централно затлъстяване" (типично за мъжете) и "периферно затлъстяване" (типично за жените).

Съществуват различни типове диети според вида на модификация на приема на храните,с крайна цел да се постигне загуба на тегло.

  1. Нискокалорични диети
  2. Много нискокалорични диети
    Много нискокалоричните диети могат да бъдат три типа:
    • Балансирани: Намаляване общия прием на въглехидрати, мазнини и протеини, но не и тяхното съотношение. Поради което се губят мазнини, но и мускулна маса.
    • Хипер протеинови (Дюкан): Може да се появят бъбречни и/или чернодробни увреждания от протеиновото претоварване.
    • Протеинови: Essential Diet метод, който ще разгледаме

Какви са характеристиките на метода Essential Diet?

  • Методът Essential Dietе диета с много нисък прием на калории, приемат се под 800ккал на ден, за разлика от нискокалоричните диети, при които приема на калории е между 1000 и 1.500ккал на ден.
  • Това е протеинова диета, с ефикасност и безопасност, доказани през годините, откакто започва да се използва за първи път през 70-те години на миналия век.
  • Това е диета с калорийно ограничение
  • Това е нормопротеинова диета. Гарантираме правилното снабдяване с протеини в тялото, за да не се губи мускулна маса, без излишен прием, както при хипер протеиновите диети.
  • Базира се на ограничаването на въглехидратите като главен източник на енергия. Промените в метаболизма, които се случват, когато се преминава от метаболизъм, основан на въглехидрати към метаболизъм, базиран на натрупаните в организма мазнини, имат редица предимства.

ПРЕДИМСТВА НА ДИЕТАТА

КОНТРОЛ НА ГЛАДА
Гладът се контролира много добре, имайки чувството на ситост
БЪРЗО ОТСЛАБВАНЕ
Бърза загуба на тегло, главно от натрупаните мазнини в коремната област
ЗАПАЗВАНЕ НА МУСКУЛНАТА МАСА
Запазва се мускулната маса, няма загуба на мускули
ЧУВСТВО ЗА ЖИЗНЕНОСТ
Нека въображението ти създаде иновативни ястия с нашите продукти като суровина

ФАЗИ НА МЕТОДА НА ДИЕТА ESSENTIAL DIET

ФАЗА 1 КЕТОГЕННА


Приемаш зеленчуци, салати и продукти Essential. Твоят лекар може да каже кои са най-подходящи за теб. Тези продукти са изработени с протеини с висока биологична стойност

Храненето с тези продукти от фаза 1 гарантира приема на нужното количество протеини с висока биологична стойност, според твоя лекар, за да се избегне загуба на мускулна маса; и се редуцира приема на въглехидрати, за да се влезе в състояние на кетоза. Контролираната кетоза не е опасна, тя е нашата цел. Обикновено това състояние се достига в рамките на 2-3 дни след започване на диетата

ФАЗА 2.1 и 2.2


Също са кетогенни, но се включват протеини с естествен произход. Имай предвид, че при въвеждането, ние също ще приемаме и мазнините, които са в състава им, поради което се прави във втората фаза, скоростта на загубата на тегло също ще е малко по-ниска. Целта е да отслабнеш 80% от теглото, договорено с лекаря ти, между предишните две фази. Лекарят ще те посъветва за продължителността на всяка фаза.

ФАЗА 3


В тази фаза постепенно се въвеждат въглехидратите. Важно е въвеждането да е последователно и постепенно, като се започва с храни, които имат по-нисък гликемичен индекс, което означава, че предизвикват повишаване на глюкозата или "захарта" в кръвта след по-малък и по-бавен прием, и завършва с тези с по-висок гликемичен индекс, т.е., тези, които предизвикват повишаване на глюкозата след по-голям и по-бърз прием.

При правилно въвеждане ще се избегне страховития ефект на увеличаване на теглото. Докато правиш това въвеждане, ще те насочат към извършване на физическа дейност, също последователно.

ФАЗИ НА МЕТОДА ESSENTIAL DIET

ИСКАТЕ ЛИ ДА ОТСЛАБНЕТЕ?

Безопасен и траен начин

Да, аз искам да отслабна